Chciałbym wyrazić swoje opinie na temat autobusu Man Lion’s City 18E testowanego przez MPK Poznań. Ten nowoczesny pojazd oferuje wiele zalet i z pewnością wyróżnia się na tle innych.
Zalety są imponujące – cenię sobie duży postęp w kierunku zrównoważonego transportu, jakim jest zastosowanie baterii litowo-jonowych (NMC). Jest to rozwiązanie przyjazne dla środowiska, które przyczynia się do zmniejszenia emisji. Pojemność baterii wynosząca 640 kWh napędza dwa silniki centralne, zapewniając wysoką wydajność i ekonomię energii. System rekuperacji energii podczas hamowania to kolejny istotny atut.
Ponadto, dostosowanie autobusu do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, z przestronnymi oknami i komfortowymi siedzeniami, jest godne pochwały. Jest to ważne, aby transport publiczny był dostępny i wygodny dla wszystkich pasażerów.
Jednakże, mam pewne zastrzeżenia co do liczby miejsc stojących – tylko 80 na długość 18 metrów autobusu. W obecnych czasach, kiedy priorytetem jest szybkość i wygoda przemieszczania się po mieście, takie ograniczenie może wydawać się niewystarczające.
Dla porównania, Mercedes-Benz Conecto G oferuje 110 miejsc stojących, co zapewnia większą przepustowość i komfort w godzinach szczytu. Biorąc pod uwagę rosnące potrzeby transportu miejskiego, większa liczba miejsc stojących wydaje się być bardziej odpowiednia.
Podsumowując, Man Lion’s City 18E ma wiele zalet, takich jak nowoczesne technologie, dostosowanie do potrzeb osób z niepełnosprawnościami i imponujący zasięg. Niemniej jednak, liczba miejsc stojących może wydawać się ograniczona w stosunku do innych modeli autobusów. Mam nadzieję, że producenci będą kontynuować rozwój tego modelu, aby lepiej odpowiadał na potrzeby współczesnego transportu miejskiego.