16 grudnia stał się dniem wyjątkowym dla mieszkańców Poznania, gdyż oficjalnie otwarto trasę kórnicką oraz przejazd przez centrum miasta dla tramwajów według nowego rozkładu jazdy. To wydarzenie zakończyło jedną z największych inwestycji transportowych w historii miasta, obejmującą zarówno modernizację trasy kórnickiej, jak i przebudowę szlaków tramwajowych przez centrum.
Przebudowa Trasy Kórnickiej: Nowa Jakość Podróży
Inwestycja objęła ponad 10 kilometrów nowych i zmodernizowanych torów tramwajowych, a także odnowienie przystanków z myślą o dostosowaniu ich do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Przystanek Polanka został zastąpiony przez dwa nowe: Polanka – bliżej przejścia w ciągu ul. Milczańskiej oraz Łacina – w rejonie nowych osiedli mieszkaniowych. Nowa trasa kórnicka to nie tylko nowe tory, lecz także poprawa infrastruktury przystanków i dostosowanie ich do współczesnych standardów.
Nowe Połączenia Tramwajowe: Otwarcie Centrum
Wraz z otwarciem tras tramwajowych, zaczęła obowiązywać nowa sieć połączeń, której pierwotnie planowano uruchomić od nowego roku. Teraz przez centrum miasta kursują tramwaje dziesięciu linii: 2, 3, 5, 7, 8, 9, 13, 16, 17 i 19. Ponadto, na odcinek pomiędzy osiedlem Lecha a skrzyżowaniem ulicy Kórnickiej i Jana Pawła II wróciły tramwaje czterech linii: 3, 16, 17 i 18.
Wyjątkowe Chwile i Mniejsze Kłopoty
Niewątpliwie otwarcie tras było oczekiwane przez wielu mieszkańców, jednakże po drodze napotkano też pewne trudności. W trakcie inauguracji trasy kórnickiej wystąpiła chwilowa awaria sygnalizatora świetlnego, co spowodowało krótkotrwałe opóźnienia. Po zaledwie 20 minutach sytuacja została skorygowana, a sygnalizator ponownie działał prawidłowo.
Wszystko wskazuje na to, że mieszkańcy Poznania mogą teraz cieszyć się nowymi i ulepszonymi połączeniami tramwajowymi, które przyczynią się do jeszcze sprawniejszego przemieszczania się po mieście. Otwarcie tras to nie tylko wydarzenie komunikacyjne, lecz także kamień milowy w rozwoju infrastruktury transportu publicznego w Poznaniu.