Witam wszystkich.
Chciałbym podzielić się swoimi przemyśleniami jako pasażer, mieszkaniec Poznania i miłośnik komunikacji miejskiej na temat testowanych przez MPK Poznań autobusów Solaris Urbino 18 Electric oraz Mercedes eCitaro Fuel Cell. Te nowoczesne pojazdy oferują wiele zalet i z pewnością wyróżniają się na tle innych.
Nowy Solaris Urbino 18 Electric z napędem modułowym ma większą pojemność pasażerską i większy zasięg dzięki nowej generacji akumulatorów. (Brakuje mi więcej informacji na jego temat)
Wygląd pojazdu:
Wygląd jest typowy dla Solarisa Urbino, z charakterystycznymi cechami tego modelu, więc nie będę szczegółowo opisywał designu. Oceniam go na 4/5.
Wnętrze pojazdu:
Zaszły tu duże zmiany, począwszy od komfortowych siedzeń aż po przestronność wnętrza. Wydaje się o wiele bardziej komfortowe niż w standardowym autobusie Solaris Urbino. Moja ocena to 4.5/5.
____________
Z kolei Mercedes eCitaro Fuel Cell to innowacyjny autobus miejski, który łączy zalety tradycyjnego autobusu Citaro z najnowszymi osiągnięciami w dziedzinie elektromobilności. Dzięki połączeniu baterii najnowszej generacji i kompaktowego ogniwa paliwowego, eCitaro fuel cell jest w stanie przejechać ponad 400 kilometrów bez konieczności doładowywania.
Autobus ten oferuje wysoką zdolność przewozową, mieszcząc do 88 pasażerów w wersji solo i do 128 pasażerów w wersji przegubowej. Co ważne, przejście na technologię wodorową nie wymaga dużych zmian dla kierowców ani pasażerów, ponieważ stanowisko kierowcy oraz przestrzeń pasażerska pozostają w dużej mierze niezmienione w porównaniu do tradycyjnego Citaro.
Wygląd pojazdu:
Tutaj postawię ocenę 4 na 5.
Wnętrze pojazdu:
Tutaj postawię ocenę 4,5 na 5.
__________
Oba autobusy oferują również wysoki poziom dostępności, z niską podłogą i przestrzenią dla osób na wózkach inwalidzkich, co jest niezwykle ważne w kontekście inkluzji społecznej.
Podsumowując, Solaris Urbino 18 Electric i Mercedes eCitaro Fuel Cell to autobusy, które pokazują, jak może wyglądać przyszłość miejskiego transportu publicznego.